Det är mitt barn som skriker, skrattar och ler……

Vardagen är i rullning efter komma hem från bb bubblan, så har vi lärt känna våran fina lilla Livia, vi vet hur hon fungerar, vad hon tycker om, vad hon ogillar, när hon är hungrig när hon är glad och missnöjd.

Johnny har nu jobbat i två veckor och det känns jätte bra och allt fungerar jätte bra, våra dagar innehåller ofta en massa mys och en eller två promenader och träffa kompisar, mamma, syster eller så är det bara vi, VI min lilla familj. Man tänker att man ska hinna massa saker varje dag, men på något sätt så hinner man inte med hälften och varför man inte hinner med är jätte konstigt för man är ju hemma med en liten, som bara sover, äter myser och bajsar. Även om Livia är mer vaken nu så är det ju en massa tid som jag har som jag borde hinna göra det som jag tänkt, men icke, när kvällen kommer så sitter vi här och bara en liten del av det man skulle vilja göra eller planerat att göra är fortfarande ogjort.

Men man får ju lära sig, lära sig att vara hemma, att vara mamma, allt detta är ju helt nytt, jag har aldrig varit mamma, har aldrig levt detta liv, i 27 år har jag levt på ett sätt och så på en sekund så ändras det som man har haft som sitt liv till något helt annat, till ett liv så mycket mer meningsfullt, finare och roligare. Ibland korta små, små stunder så kan jag sakna mitt gamla liv, ett liv med jobb, ett liv med bara Johnny, vi myser i soffan, håller om varandra i sängen, vi är bara vi, men så POFF så är den sekunden borta och jag tittar på den där söta lilla bebisen som är min, hon ler mot mig, hon känner igen mig, JAG är hennes mamma och HON är mitt nya LIV, ett liv som jag fullständigt älskar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0