jag vill inte sätta





Ibland känns det som att han inte ser mig, eller han ser mig han vet att jag är där, man han bryr sig inte.

han vet att jag har ont men frågar inte om det,

han vet att jag finns men glömmer mig,

han älskar sitt jobb, kollegor, ibland känns det som han gör det, mer än vad han älskar mig,

han ska känna mig bättre än alla andra, men gör han det??

Han frågar sällan om mitt liv, vill aldrig veta något, om då eller om nu eller om framtiden.

Frågar aldrig om vad jag vill, om mina drömmar.

Han vet att jag är gravid men frågar inte om hur jag vill föda, om jag är rädd,

Han frågar inte hur det känns att ha en pappa som inte bryr sig om en, om att han ska bli morfar, att jag inte har någon morfar att erbjuda vårat barn,

Han vet så mycket men frågar så lite, pratar så lite. Med andra, andra, alla utan jag kan han ha djupa diskussioner, samtal om livet men inte med mig….

Varför är det så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0