Hon är här nu <3

Hon är här nu  <3

Äntligen så blev det den 9/10-2011 och våran bebis i min mage bestämmer sig för att hon vill komma ut.

Det började tidigt på morgonen, jag sov hemma hos min syster, vid 4-5 tiden så fick jag ont i magen och jag trodde att det var vanligt mag ont, så jag gick upp på toa å gjorde nr 2=), men det var kvar, jag hade ont i magen.

Timmarna gick och jag gick upp och lekte med Adrian, då förstod jag att det var värkarna som hade börjat, och ja det gjorde ONT, det kändes som om man har magknip, det gjorde ONT, och så försvann det, och så kom tillbaka efter en kvart, och så höll det på ett bra tag, min fina Johnny jobbade natt så han kom och hämtade mig så åkte vi hem, här hemma så gick Johnny och la sig, på order från mig, ville ju att han skulle ha ork ifall det skulle hålla på hela natten. Så han sov ett par timmar, och jag badade och försökt ta det lugnt, å andas mig igenom smärtan som nu kom mer ofta än sällan. Vid 3 tiden så väckte jag Johnny och han åkte och köpte mat, jag beställde mc donalds, ballerina kakor och russin, =) så försökte jag äta mc donalds maten. Men va inte så sugen på mat, utan nu var det jobbigt, så fort smärtan kom så var det som man bara ville försvinna bort….

 

Vi ringde till förlossningen vid kl 16, och dom sa att vi kunde komma in om en timme. Så vi började att fixa, och så var det ju det viktigaste jag ville ju platta mitt hår, ville ju inte se förjävlig ut=)

Kl 18 så kom vi in på förlossningen på SÖS, vi fick ett litet rum och dom kopplade på så att vi kunde se våran bebis hjärtljud och värkkurvan. Jag var öppen 3 cm, och dom trodde att någon gång runt midnatt kunde nog bebisen komma ut……

Jag har alltid varit rädd för att födda fram ett barn. Men så när jag väl var gravid så tänkte jag nej det är nog inte så farligt, nu vill jag födda ut mitt barn, jag vill vara med om det. I slutet av graviditeten var våran sirre ännu inte fixerad och våran barnmorska hade lite svårt att känna hur huvudet låg, så vi fick gå på ultraljud för att se hur sirre låg. Då tänkte jag att jag kommer bli jätte ledsen och besviken om nu sirre ligger i säte och att det i så fall nog blir planerat kejsarsnitt. Men sirre låg men rumpan uppåt och jag kunde gå tillbaka till mina tankar om att jag faktiskt skulle födda fram vårat barn inom en månad=)

Efter tag inne på förlossningen så märks det på dom som jobbar att dom inte var nöjda med hjärtljudet, dom tar hål på fosterhinnan så att vattnet gick, då såg dom att det var avföring i vattnet och att det kanske kunde vara därför  sirre var lite orolig där inne, men när dom känner efter med fingrarna så känner dom att navelsträngen har åkt ner framför huvudet, vilket gör så att syres tillförseln stryps och hjärtljudet var väldigt lågt, under hundra, nere på 50...

Nu går allt väldigt fort, från och med nu så var hon ute efter 10 minuter, jag blev sövd, och ett ur akut kejsarsnitt gjordes på mig, pappa Johnny fick se allt från ett rum bredvid, han fick se våran fina sirre för första gången, sirre som vi nu fick veta var den finaste lilla dottern aV dom alla...

kl 20:58 så kom våran finaste tjej ut, hon fick namnet Livia av sin pappa på en gång, ett namn som vi funderat på ett tag, och som nu när vi fick se henne var så självklart, hon är verkligen en liten Livia <3

jag kom ner från uppvaket efter 3 timmar, runt midnatt så fick jag se och krama min dotter ör första gången, GLÄGJE… och hon var den finaste jag någon gång har sätt, och så liten, så perfekt och så underbar.

Denna dag kommer alltid att vara den bösta dagen i mitt liv.

Jag är så glad för du är hos mig
du fångar mig med varje lek
och vad som helst kan alltid hända
för i vår dröm är allting smek
jag kramar dig igenom rymden
du strålar gul, jag skrattar blå
och vi följs åt i evigheter
en glittervind som är vi två

Du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

Jag föds i varje blick du ger mig
jag ger dig allt, du ger mig mer
du ler så varmt åt mina tankar
sen den där dagen då ja sa hej

Du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här


Kommentarer
Postat av: Millan

Hej!

Till å börja med: Grattis till en jätte söt liten tjej =)

Och va roligt att du tyckte om min lilla baconröra ;-)

Och hur man bloggar från mobilen. Hmm.

Gå till "mitt konto" klicka på "inställningar", fyll i ditt mobil nummer, men med 46 istället för 0, (exempel 4670123456)Sen testar du att skicka ett MMS till nummer 0730-121 163, vilket är bloggnummret, (jag har det sparat som bloggen i min mobil. Och då ska det funka =) Hoppas du lyckas, lycka till iaf, och hör av dig om det inte går.



Kram Millan

2011-11-13 @ 18:51:49
URL: http://millan1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0